Populární značka nealkoholického piva Birell zažívá přelomový rok. Po uvedení nové řady Birell Active, kdy vůbec poprvé v Česku představila ochucené nealkoholické pivo s přidaným kofeinem, teď přistupuje ke kompletní změně designu obalů a všech materiálů reprezentujících značku. V nové moderní vizuální identitě se ještě více odráží svěžest nápojů a kvalita ingrediencí.
Nová řada Birell Active, která je na trhu dostupná od konce února, se stala první skupinou produktů, které se představily v novém kabátě. Nový design obalů získá během dubna a května i kompletní stávající portfolio oblíbených nápojů značky Birell zahrnující ochucené i neochucené varianty nealkoholického piva. Součástí změny je i úprava loga Birell, které všechny produktové řady i komunikační aktivity značky spojuje.
„V posledních letech značka Birell velmi rychle roste a nabízí každý rok nové příchutě a varianty. Proto jsme se rozhodli novým atraktivním designem obalů vizuálně sjednotit jednotlivé řady našich nápojů a zároveň vypíchnout skvělý obsah. U nealko radlerů reprezentuje moderní a prémiový design šťavnatost a svěžest. Neochucené varianty zase výrazněji znázorňují některé použité suroviny, tedy ječmen a chmel té nejvyšší kvality. Pod značkou Birell spotřebitelé najdou stále ta stejná prvotřídní nealkoholická piva a radlery plné osvěžující ovocné chuti, na které jsou zvyklí a které milují, jen v novém atraktivním kabátu,“ vysvětluje Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell.
Za návrhem nové vizuální identity a loga stojí londýnská agentura Purple Creative, samotnou podobu balení si vzala na starost italská agentura Smith Lumen, jež má na svém kontě již několik ocenění za produktový design značek. Obě kreativní agentury spolupracovaly se značkami Plzeňského Prazdroje již v minulosti.
Se změnou designu dochází také ke změnám v balení. Birell sjednocuje nabídku tak, aby většina nápojů byla k dispozici v praktických plechovkách. Neochucené varianty Birell IPA a Birell Za studena chmelený tak budou k dostání již pouze v plechovce. Birell Světlý a Birell Polotmavý budou nadále dostupné i ve skle.
Birell v nových obalech bude v obchodech dostupný během dubna a května roku 2024.
Poznámky pro editory
- Značka Birell je nejprodávanějším nealko pivem v České republice a lídrem celé kategorie nealkoholických piv. Na českém trhu je už 30 let.
- Birell je součástí portfolia největší české pivovarské společnosti Plzeňský Prazdroj. S exportem do více než 50 zemí celého světa je Plzeňský Prazdroj lídrem mezi výrobci piva v regionu a největším exportérem českého piva.
- Do portfolia značky patří Birell Světlý, Birell Polotmavý, Birell Za studena chmelený a Birell stylu IPA, ochucené varianty, Birell Pomelo & Grep, Birell Malina & Limetka, Birell Polotmavý Citron a Birell Citrón & Máta. Do stálého portfolia byla nově zařazena i úspěšná varianta limitované edice 2023 Birell Višeň & Ostružina. V řadě Birell Active jsou v nabídce tři varianty s přidaným kofeinem a vitamínem B6, Pomelo & Grep, Borůvka & Acai a Citrus mix & Guarana a dvě varianty se sníženým obsahem cukru Citron & Limetka a Mango & Citrón, která do stálé nabídky přešla z letní limitované edice 2023.
- Příkladem úspěchů v ČR jsou zlaté medaile ze soutěží České pivo roku 2016 (Birell Světlý), Zlatý pohár PIVEX 2017 (Birell Polotmavý) a Zlatý pohár PIVEX 2018 (Birell Světlý a Birell Pomelo & Grep)
- V roce 2017 získal Birell Světlý zlatou medaili v prestižní britské soutěži The International Brewing Awards, považované za „pivní Oscary“.